دریاسالار مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، سازمان اطلاعات پاکستان را متهم کرده است که از شبکه حقانی حمایت می‌کند. ..



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

آفتاب: محاکمه هفت دانشمند و کارشناس در ایتالیا به اتهام عدم پیش‌بینی دقیق احتمال وقوع زمین‌لرزه‌ای که در آن بیش از 300 نفر کشته شدند، آغاز شد.

این عده متهم‌اند که برغم ثبت لرزش‌های خفیف در طی مدت شش ماه پیش از وقوع زمین‌لرزه در سال 2009 میلادی، به ساکنان شهر آکوئلا در مرکز ایتالیا اطلاعاتی متناقض دادند.

همکاران این عده و زمین‌شناسان بین‌المللی نسبت به محاکمه آنها اعتراض کرده و گفته‌اند که پیش‌بینی زمین‌لرزه به‌طور دقیق در حال حاضر امکان‌پذیر نیست و محاکمه همکاران‌شان سبب می‌شود تا کارشناسان، دیگر در اینگونه موارد ابراز نظر نکنند.
 




تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

 آفتاب:‌ "سید مخدوم رهین" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افغانستان اعلام کرد بر اساس تصمیم هیئت دولت روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه در کشور عزای عمومی اعلام شده است...

بقیه در ادامه...........



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

آفتاب: کشته و زخمی شدن 17 نفر بر اثر انفجاری مهیب در مرکز آنکارا، تهدید به بمب‌گذاری پیش از سخنرانی رئیس‌جمهوری ترکیه در آلمان و بازداشت 8 شبه‌نظامی در جنوب شرق این کشور از جمله تحولات مهم ترکیه به شمار می‌رود.

به گزارش آناتولی، "بشیر آتالای" معاون نخست‌وزیر ترکیه امروز سه‌شنبه گفت: بر اثر وقوع یک انفجار مهیب در شهر آنکارا پایتخت ترکیه دستکم دو نفر کشته و 15 فرد دیگر زخمی شدند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

گفته می‌شود فردی یک اسپری گاز شعله‌‌ور را به سوی خودرویی پارک شده در مرکز آنکارا پرتاب کرده و بر اثر آن شش اتومبیل در آتش سوخته و ساختمان‌های اطراف نیز به شدت ویران شدند.

بشیر آتالای با اشاره به حضور تیم‌های امداد و نجات و آمبولانس‌ها در محل حادثه برای نجات مجروحین گفت که تحقیقات درباره علت این حادثه همچنان ادامه دارد.

هنوز هیچ گزارشی درباره ماهیت این انفجار و عاملان آن منتشر نشده است.

خبر دیگر اینکه در پی دریافت یک تهدید بمب‌گذاری و تماس تلفنی فردی مشکوک، پلیس آلمان از مردم خواست تا دانشگاه "هوم بولدت" در مرکز برلین را پیش از سخنرانی "عبدالله گل" رئیس‌جمهوری ترکیه درباره روابط میان دو کشور ترک کنند.

پلیس پس از جستجوی تمام ساختمان هیچ اثری از بمب یافت نکرد اما سخنرانی عبدالله گل به تعویق افتاد. رئیس‌جمهوری ترکیه روز گذشته با "کریستین وولف" همتای آلمانی درباره پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.

همچنین خبرگزاری آناتولی در خبری دیگر از بازداشت هشت نفر در عملیات علیه اتحادیه جوامع کردی (KCK) در جنوب شرق ترکیه خبر داد.

اتحادیه جوامع کردی سازمانی متشکل از شبه نظامیان از جمله اعضای پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) است که از دسامبر 2009 تاکنون تحت پیگرد قرار دارند. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

آفتاب: بزرگترین تولیدکننده تسلیحات در ژاپن تأیید کرد که مورد یک حمله سایبری قرار گرفته که هدف آن اطلاعات مربوط به موشک‌ها، زیردریایی‌ها و نیروگاه‌های اتمی بوده است.

مسئولان شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی اعلام کردند که ماه گذشته میلادی در بیش از ۸۰ سرور و کامپیوتر این شرکت ویروس‌هایی یافت شده است.

دولت ژاپن می‌گوید که موردی از درز کردن اطلاعات حساس در جریان این حملات آشکار نشده است، با این حال وزارت دفاع این کشور از شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی خواست که تحقیقات کاملی انجام دهد.

مسئولان دولتی از اینکه از طریق رسانه‌های محلی از ماجرای حمله سایبری مطلع شده‌اند، خشمگین هستند.

یوسو ایچی کاوا، وزیر دفاع ژاپن روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که حملات سایبری در دست یافتن به اطلاعات مهم موفق نبوده است، اما شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی باید نظام کنترل اطلاعات خود را بازبینی کند.

آقای ایچی کاوا گفت: "وزارت دفاع، موضوع را تحت‌نظر خواهد داشت و در صورت لزوم در این مورد تحقیق خواهد کرد".

همه پیمانکاران دولتی در ژاپن موظف هستند که هر گونه به خطر افتادن اطلاعات حساس یا محرمانه را فوراً به دولت اطلاع دهند.

خبرگزاری رویترز پیش‌تر گزارش کرده بود که یک سخنگوی وزارت دفاع ژاپن گفته است: "دولت باید تصمیم بگیرد که اطلاعات مهم است یا نه و این امر به عهده شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی نیست. آنها می بایست موضوع را گزارش می‌کردند".

شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی می‌گوید که حمله سایبری اخیر، که به نظر می رسد نخستین مورد از چنین حملاتی علیه صنایع دفاعی ژاپن باشد، از خارج از شبکه کامپیوتری شرکت انجام شده است.

این حمله از نوع حملات موسوم به "ماهیگیری با نیزه" توصیف شده است که در آن هکرها پیام‌هایی را مشخصاً برای افراد می‌فرستند تا آنها را به بازدید از صفحات اینترنتی جعلی ترغیب کنند و از این طریق رمزهای عبور آنها را به دست آورند.

دولت ژاپن و شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی نگفته‌اند که مسئول این حملات ممکن است چه کسانی باشند.

یک روزنامه ژاپنی نوشته است که متنی به زبان چینی در جریان حمله دیده شده است، اما چین دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

هونگ لی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این مورد گفت: "چین یکی از قربانیان اصلی حملات هکرهاست... انتقاد از چین به عنوان عامل حملات هکری بی‌اساس است و کمکی به همکاری‌های بین‌المللی برای امنیت اینترنت نمی‌کند". 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 127079
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1